Training gespreksleider spiegelbijeenkomsten
Geaccrediteerd door Het Kwaliteitsregister Jeugd (SKJ) en Kwaliteitsregister Verplegenden en Verzorgenden
Hoe leid je op een professionele manier een spiegelbijeenkomst en help je deelnemers zinvolle feedback te geven? Dat leer je in deze tweedaagse training. Samen werken we toe naar het beste resultaat: jouw deelnemers voelen zich gehoord en toehoorders vertrekken geïnspireerd en met nuttige informatie voor verbeterpunten.
Het resultaat van deze 2-daagse training
Leer vakkundig spiegelbijeenkomsten leiden
Na deze training kun je vakkundig en effectief spiegelbijeenkomsten leiden. Je beheerst de techniek van explorerend vragen stellen en kunt organisaties ondersteunen bij het voor- en na- traject. Met jouw bijdrage kunnen organisaties meer impact halen uit feedback!
Voor wie is deze training
Verbeter de kwaliteit van beleid en zorg met het verhaal achter de cijfers
Deze training is bedoeld voor professionals werkzaam in onder meer de zorg, publieke sector en onderwijs. Met spiegelbijeenkomsten verzamel je verdiepende informatie vanuit het perspectief van inwoners / cliënten voor jouw organisatie.
Trainingsdag 1
Gebruik je invloed als gespreksleider
Als gespreksleider ben jij bepalend voor het gespreksverloop. Op dag 1 van de training ervaar je hoe je jouw invloed gericht kunt inzetten. De kwaliteit van een spiegelbijeenkomst hangt daar voor een belangrijk deel vanaf. Hoe zorg jij ervoor dat de toehoorders zinvolle feedback krijgen? En dat de deelnemers zich gehoord en begrepen voelen?
Tussen dag 1 en 2
Oefen je gespreksvaardigheden online
Tussen de eerste en tweede trainingsdag ga je minimaal één keer online met de groep oefenen met de gespreksvaardigheden. Zo zakt de opgedane kennis niet weg. Én kun je meteen ervaren hoe het is om je vaardigheden in te zetten bij een online gesprek. Handig als jouw organisatie interesse heeft in een online variant van de spiegelbijeenkomst.
Trainingsdag 2
Je rol richting de organisatie
Op de tweede trainingsdag onderzoeken we wat je van de organisatie nodig hebt voor een zinvolle en inspirerende spiegelbijeenkomst én hoe je dat krijgt. Je wilt de juiste vragen kunnen stellen en met de juiste deelnemers in gesprek gaan, dus is betrokkenheid van de organisatie belangrijk. Ook is er deze dag voldoende tijd om te oefenen met situaties die jij lastig vindt.

Praktische informatie
- € 995,- exclusief btw
- Locatie: regio Utrecht / in company
- 6 – 12 deelnemers
- Trainingen vinden plaats met in achtneming van de op dat moment geldende Corona-maatregelen
Trainingsdagen 2022
- Training 1 >> 4 april en 9 juni 2022 (fysieke bijeenkomsten)
- Training 2 >> 13 oktober en 10 november 2022 (online van 9.00-13.30u) en 22 november (fysieke bijeenkomst hele dag)
Meer informatie of je direct aanmelden?
Laat dan je gegevens achter en we nemen zo snel mogelijk contact met je op!
Vul je gegevens in en we nemen contact op over jouw plek in de training »
Ook leuk voor een collega?
De training vond plaats in een ontspannen sfeer. Trainers brengen het leuk over. Het is kleinschalig wat ook prettig is. De lunch is goed verzorgd.
“De praktijkoefeningen zijn een absolute must. Ik heb hier zoveel tips, tricks en potentiële valkuilen uitgehaald.”
Veel geleerd. Fijn, zo’n kleine groep. Veilig, ook in Corona-tijd.
Bruikbare tips, concrete methode en handvaten aangereikt gekregen om mezelf vertrouwd en zeker te voelen in de nieuwe functie van gespreksleider spiegelsessie. En dat in een interactieve, laagdrempelige, positieve en bekrachtigende, gezellige en ontspannen sfeer! Met veel dank aan Annemiek en Loes.
Leerzame, interactieve training met voldoende ruimte om zelf te oefenen.
“De training zit goed en afwisselend in mekaar, in 2 dagen komen alle aspecten aan bod van het begeleiden van spiegelbijeenkomsten. Daarbij brengen de trainers met hun lichte toon een plezierige sfeer. Al met al een aangename en nuttige leerervaring!”
Waardevolle, dynamische training waarin je snel zicht krijgt op je valkuilen als gespreksleider. Als beginnend gespreksleider heel nuttig om mee aan de slag te gaan. Ook word je begeleid in de voorbereiding en evaluatie van de spiegelbijeenkomst wat ook een uitdaging is.
Spiegelbijeenkomsten zijn naast andere een interessant middel voor inwoners en clienten om in beleid te participeren. Dankzij een deskundige en prettige training van De Xpeditie hebben wij nu zelf vaardigheden en kunnen we dit interessante middel meer en gepast gebruiken.
Blijf op de hoogte
Meld u aan voor de Xpress nieuwsbrief.
Ontvang onze gratis nieuwsbrief met hierin het laatste nieuws over spiegelbijeenkomsten, onze trainingen en ontwikkelingen in ons vakgebied.
Ontvang de Xpress nieuwsbrief
O.a. de volgende organisaties hebben de training gespreksleider spiegelbijeenkomsten bij ons gevolgd:



Experts in het ophalen en benutten van
kwalitatieve cliëntfeedback in het sociaal domein
V.O.F. De Xpeditie
info@deXpeditie.nl
Annemiek Nieuwstraten: +31 627 898 458
Loes ter Horst: +31 628 552 342
KvK: 62899082