Ervaring op waarde schatten

Bij de Xpeditie zijn we ervan overtuigd dat inwoners en cliënten informatie hebben die van grote waarde is voor gemeenten en organisaties in het sociale domein. Wij helpen je die kennis en ervaringen te vinden, op te halen en te gebruiken. Met als doel:

  • betere dienstverlening
  • betrokken en tevreden klanten
  • geïnspireerde professionals

Hier doen wij het voor

De Xpeditie werkt voor gemeenten en organisaties in het sociaal domein: zorg, jeugd, welzijn, onderwijs, werk en participatie. Voor managers en bestuurders, voor wie goede cliëntfeedback onmisbaar is om te kunnen sturen en de juiste keuzes te maken. En voor professionals die geïnspireerd willen worden door hun cliënten, benieuwd zijn naar hun ervaringen en open staan voor feedback. Zodat zij zichzelf en hun organisatie kunnen verbeteren.

Ons aanbod

Spiegelbijeenkomsten:

We zijn specialisten in het begeleiden van Spiegelbijeenkomsten. Daar horen professionals in een kringgesprek uit eerste hand de ervaringen van hun cliënten/inwoners. Een indrukwekkende, creatieve en inspirerende reflectiemethode.

Meer weten?

Training gespreksleiders:

Met een paar goed getrainde gespreksleiders in huis kun je zelf aan de slag met spiegelbijeenkomsten. De Xpeditie biedt een tweedaagse training aan, praktijkdagen en intervisie.

Meer weten?

“Annemiek en Loes zijn sterk in een gedegen voorbereiding. Ze denken actief mee over de onderzoeksvraag en de vraag achter de vraag. Ze boden een helder voorstel om daar een antwoord op te krijgen. Tijdens het onderzoek werden we goed op de hoogte gehouden van de voortgang en dilemma’s werden met ons gedeeld en afgestemd. Het onderzoeksverslag was heel gedegen, prettig leesbaar en puntig geformuleerd. Ze kwamen met een aantal zeer bruikbare adviezen. Ook onze samenwerkingspartners in het project complimenteerden ons met de resultaten van het onderzoek en de wijze waarop deze inzichtelijk zijn gemaakt.”

Hans de Vries, Directiesecretaris JGZ Kennemerland

“Samen met De Xpeditie organiseerde Gemeente Velsen een spiegelgesprek met statushouders. De opzet was om de doelgroep over verschillende onderwerpen hun ervaring te laten delen (werk, onderwijs, gezondheid, dagvulling etc.). De sessie bleek heel waardevol te zijn: iedere toehoorder heeft deze sessie wat nieuws geleerd, waarmee ze in hun werk aan de slag kunnen.”

Jacqueline Houwertjes, Casemanager statushouders, werk, inkomen en zorg bij de Gemeente Velsen

“De spiegelbijeenkomst met cliënten van het CJG Haarlem en Zandvoort leverde ons als gemeenten waardevolle feedback op. Aan tafel ontstaat een veilige en ontspannen sfeer, waardoor ouders vrijuit durven te spreken zonder zich te storen aan de toehoorders.”

Yoeba Dresen, Beleidsadviseur Jeugd Gemeente Haarlem

Experts in het ophalen en benutten van kwalitatieve cliëntfeedback in het sociaal domein

V.O.F. De Xpeditie info@deXpeditie.nl

Annemiek Nieuwstraten: +31 627 898 458 Loes ter Horst: +31 628 552 342

KvK: 62899082